De voornaamste reden om te kiezen voor Autosociaal was hoe jullie omgaan met dataverzameling. Dat er wordt gemeten waar op wordt geklikt, welke pagina’s worden bezocht, op welke termen bezoekers hebben gezocht, hoe we worden gevonden, etc. Inzicht in het verkeer van onze website vind ik erg belangrijk.
Bovendien maken mensen tegenwoordig online al een oordeel over je bedrijf. Daarom moet een website laten zien wie je bent en wat je doet. Dit merk je ook bij de verkoop van auto’s. Hierbij verloopt het proces steeds vaker via internet. Daardoor zoeken mensen meer houvast op je website. Ze willen zien waar ze terecht komen en weten wat voor bedrijf het is. Je website kan dan toch het laatste zetje geven om klant te worden. Zo werkt dit ook bij onze website, www.autobedrijfwagenaar.nl.
Naast de web oplossing zijn we ook van start gegaan met de app oplossing van Autosociaal. Je merkt gewoon dat mensen op verschillende manieren contact op willen nemen. De een belt, de ander mailt, maar er zijn ook mensen die contact willen leggen via de app.
We zien bovendien dat een auto minder vaak naar de garage hoeft. Daarom moet je klanten vaker proberen te spreken en zelf contact gaan leggen om de relatie te onderhouden. Door APK-herinneringen te sturen en mensen te feliciteren via de app blijft je toch in contact.
Het voordeel voor de klant is dat contact via de app heel laagdrempelig is. Een klant moet zich ook niet aan het bedrijf aanpassen, maar juist andersom. We hebben bijvoorbeeld ook dove mensen als klant waar we alleen mee kunnen communiceren via de app. Daarnaast merken we dat mensen nu vaak contact opnemen via onze persoonlijke WhatsApp telefoonnummers. Dit is niet altijd wenselijk (denk aan zondagen of vakantiedagen) en we willen dit professionaliseren met onze eigen applicatie.
© Copyright 2023 All Rights Reserved