Beïnvloed jouw potentiële klant met de juiste advertentie in Google

Ben jij opzoek naar meer werkplaatsomzet? Begin met online adverteren en kom bovenaan te staan in Google! Een potentiële klant gebruikt verschillende online kanalen om zich te oriënteren bij de aankoop van product. Met Google Search en -Ads kun je effectief en doelgericht adverteren. Door onderzoek te doen naar de zoekwoorden die jouw klant gebruikt en aansprekende advertentieteksten, trigger je (potentiële) klanten om door te klikken naar jouw website. Hoe? Daar vertellen we je graag meer over.

 

Bovenaan staan in de zoekmachines

We hoeven je niet te vertellen dat Google de meest gebruikte zoekmachine is op het internet. Bovenaan staan in de Google zoekmachines is dan ook dé manier om een hogere omzet te behalen of meer werkplaatsafspraken te krijgen. Maak hierbij gebruik van Google Ads, hét advertentieprogramma van Google. Door de juiste zoekwoorden en gerichte advertentieteksten zorg je ervoor dat er wordt gezocht op jouw product. Hierdoor adverteer je dus alleen naar mensen die écht actief opzoek zijn naar wat jij aanbiedt. Deze manier van gericht adverteren is veel interessanter dan via een magazine, tv of tijdschrift. Hier bereik je daadwerkelijk de (potentiële) klant waar je naar opzoek bent.

Eindeloos bereik

Jaarlijks worden er meer dan twee biljoen (!) zoekopdrachten uitgevoerd, dat zijn er meer dan vijf miljard per dag. Daartussen zitten allemaal consumenten die opzoek zijn naar een oplossing die jouw bedrijf te bieden heeft. Door middel van Google Ads kun je het jouw (potentiële) klanten nog gemakkelijker maken om direct bij jouw (auto)bedrijf terecht te komen. Het is belangrijk om de customer journey van jouw klant in kaart te brengen, met deze informatie kun je ze voorzien van jouw advertentie door de juiste zoekwoorden in te zetten.

Hoe bepaal ik mijn zoekwoorden?

Een zoekwoorden onderzoek is het belangrijkste onderdeel voor jouw bedrijf om zoekwoorden vast te stellen. Dankzij ons automotive-algoritme weten wij precies welke zoekwoorden er door jouw (potentiële) klant gebruikt worden, hier kunnen we gemakkelijk advertenties op instellen. Het is belangrijk om zoekwoorden te selecteren waar je graag op gevonden wilt worden, maar ook daadwerkelijk op gezocht wordt. Denk hierbij aan zoekwoorden die je producten en diensten omschrijven. Ook de plaats waarin je gevestigd bent is goed om in je zoekwoorden te vermelden.

Het maximaal benutten van jouw advertentiebudget

Meten is weten. Een groot voordeel van Google Ads is dat de kosten en opbrengsten per zoekwoord meetbaar zijn. Het is belangrijk om waardevolle inzichten continu te blijven bijsturen en te optimaliseren zodat ze bijdragen aan een stijging in jouw omzet. Je verwijdert woorden die geen resultaat opleveren. Dat budget besteed je aan zoekwoorden die wel waardevolle bezoekers aantrekken. Hierdoor haal je het maximale uit jouw advertentiebudget.

Oftewel, wil jij beter gevonden worden in Google? En direct meer werkplaatsomzet generen? Wij helpen je er graag bij! Neem eens contact op met onze helpdesk.

Wil jij beter gevonden worden in Google en meer werkplaatsomzet genereren?

Edwin Haan

Operational Manager

Marktleider in automotive online marketing in Benelux

© 2014 - 2024 Autosociaal B.V.