Hoe kan ik het best occasions fotograferen?

Tegenwoordig oriënteren autokopers zich eerst online voordat ze langskomen in de showroom. Ze willen zo snel mogelijk, een goed beeld van de auto krijgen. Voor jou, als autoverkoper is het van belang dat je goed laat zien wat je verkoopt. Zorg voor duidelijke foto’s in je advertenties. Maar hoe maak je goede foto’s van jouw occasions?

Hoe begin ik met het fotograferen van mijn occasions?

Er zijn een aantal tips voor het maken van goede foto’s van jouw occasions. Goede fotografie, begint met goed apparatuur. Je kunt bij een camerawinkel om tips vragen voor de juiste apparatuur óf laat je informeren over de nieuwste smartphones, ook daar zit tegenwoordig vaak al een goede camera op. Dan nog een paar korte tips. Zorg ervoor dat de occasion die je gaat fotograferen schoon en opgeruimd is. Dit zie je terug in de foto’s. Fotografeer de occasion niet vanaf een laag punt, hierdoor kan de auto vervormd lijken. Gebruik een trappetje en fotografeer de occasion van een kleine hoogte.

 

Welke foto’s plaats ik in mijn advertentie?

Zorg voor een logische volgorde van foto’s in de advertentie. Begin met een pakkende openingsfoto, de eerste foto is de belangrijkste van de advertentie. De meest gebruikte openingsfoto is een foto genomen vanuit het driekwart vooraanzicht van de auto, geschoten vanaf de bestuurderskant. Op deze manier, zie je in één oogopslag het voor- en zijaanzicht van de auto. Laat daarna nog wat extra foto’s van het exterieur zien. Vervolg de fotoreeks met foto’s van het interieur en vergeet geen foto’s te maken van de motor- en kofferruimte.

 

Zorg verder voor consequentie. Maak van alle auto’s hetzelfde aantal foto’s en plaats deze in dezelfde volgorde. Het doel van je advertentie moet zijn om de koper mee te nemen in het verkoopproces, niet om hem te overweldigen met beelden.

 

Locatie en achtergrond

Kies een vaste locatie om foto’s te maken. Kies een bepaalde muur, waar bijvoorbeeld ook je logo zichtbaar is. Dat werkt prettig en gestructureerd. Daarnaast zullen potentiële klanten de advertenties gaan herkennen door de consequentie en hierdoor vaker bij jouw website terechtkomen. Zorg ervoor dat de achtergrond neutraal en rustig is. De aandacht moet gericht blijven op de occasion, die wil je verkopen. Denk tot slot aan het licht en de weeromstandigheden. Vermijd de zon, hierdoor kan je reflectie gaan zien in de auto. Probeer een vast tijdstip te kiezen wanneer je gaat fotograferen, als je dit aanhoudt voor jezelf wordt het makkelijker om rekening te houden met de weersomstandigheden.

 

Eerlijke fotografie

Wanneer er beschadigingen zijn aan de occasion, laat je dit dan zien? Ja en nee. Denk niet slim te zijn door deukjes en krassen niet te beschrijven en te fotograferen. De eerste indruk van de klant bij het bezoeken van de occasion zal een teleurstelling zijn. Maar, wanneer de occasion 6 krassen heeft, hoef je deze niet allemaal te fotograferen. Maak van één of twee krassen een foto, vertel de rest in de beschrijving van de occasion. Anders ziet de klant 6 foto’s van krassen, doorklikken naar andere advertenties is dan veel aantrekkelijker. Er zijn immers genoeg occasions te koop zonder beschadigingen. Beschrijf de beschadigingen wel, de klant kan dan in de showroom zelf komen kijken.

 

360 graden foto’s via Autocommerce of Vivition

Voor de klanten van Autosociaal hebben we een extra optie voor de advertentie van een occasion. Het is nu mogelijk om in één beeld de hele occasion te laten zien. Vanuit Autocommerce en Vivition kan je nu 360 graden foto’s toevoegen aan je website. Maak hier je advertentie speciaal mee!

 

 

 

 

Gratis tips voor een betere klantenbinding?
Ontvang onze tips voor meer rendement!