Met de app en website die we hebben laten ontwikkelen door Autosociaal, is alle informatie voor onze klanten makkelijk vindbaar. Bezoekers van de website kunnen snel naar de occasionpagina navigeren of een afspraak inplannen. Gebruikers van de app kunnen door middel van de chatfunctie laagdrempelig contact opnemen met een medewerker bij een vraag over de auto. Klanten reageren zeer positief op zowel de website als de app. We zijn ons er dan ook van bewust dat we ons steeds meer online moeten presenteren. Dit doen we door te zorgen voor mooie, duidelijke foto’s, een gebruiksvriendelijke website en duidelijke communicatie. Dit was ook een van de redenen om te starten met Autosociaal. We willen online een goed visitekaartje achterlaten. Doen we dit niet, dan komen mensen ook niet langer bij ons naar binnen.
De app hebben we geïntroduceerd via Facebook en we maken er reclame voor bij onze receptie. Het is echt een nieuwe ontwikkeling voor ons bedrijf en we kijken er naar uit om hier vaker mee aan de slag te gaan. De eerste gebruikers hebben zich inmiddels aangemeld. App gebruikers worden met de app ontzorgd. Ze krijgen een herinnering voor een APK beurt, bandenwissel of als ze een afspraak hebben staan. Bovendien is het eenvoudig om snel te reageren op vragen, waardoor je toch weer een extra stukje service biedt.
Daniël Postmus, verantwoordelijk voor de verkoop bij Autobedrijf Koerhuis
Klanttevredenheid staat bij ons voorop. We hanteren een laagdrempelige bedrijfsvoering en vinden het belangrijk dat klanten makkelijk contact met ons kunnen opnemen. Na enkele prettige gesprekken met Autosociaal waarin ze ons de mogelijkheden hebben laten zien, zijn wij een samenwerking aangegaan om gebruik te maken van de dienstverlening van Autosociaal. We zijn hier ontzettend tevreden over en zouden het aan elk bedrijf aanraden.
Zelf kan ik goed schakelen tussen de online en offline showroom. Vroeger zag je gewoon dat klanten veel meer uit de regio kwamen en zo naar binnen liepen. Nu gaat alles veel meer via het internet en komen ze uit het hele land. Het online gebeuren is nu een groot deel van onze omzet. Klantenbinding is mede daarom erg belangrijk voor ons. We proberen namelijk iedereen te behouden als klant. Dit geldt zowel voor in de werkplaats als in de verkoop online. Daarom weten al onze medewerkers wat ze moeten doen bij klantcontact; hoe ze met vragen om moeten gaan, hoe ze de telefoon op moeten nemen etc. Naast dat we mensen zo behouden voor onderhoud, zien we ook steeds vaker dat mensen hier hun tweede auto kopen. Naar mijn mening komt dit omdat we een goede (online) indruk hebben achtergelaten.
WhatsApp ons