Als agent van het merk Citroën waren we al een tijd niet te spreken over onze website. Om klanten niet te verwarren hebben we er altijd voor gekozen om één website in gebruik te nemen. Maar de website van Citroën bleef zo achter qua ontwikkeling en gebruikersgemak, dat we wel moesten overstappen naar een moderner systeem. Autosociaal sprong er wat dat betreft uit door hun kennis van de autobranche en technische knowhow. Klanten bezoeken onze website voor het maken van een afspraak of het bekijken van een occasion. De klant moet daarom snel kunnen vinden waar hij/zij naar op zoek is. Onze nieuwe site maakt dit mogelijk. Bovendien kunnen bezoekers nu in een oogopslag zien wat wij voor hen kunnen betekenen.
Levy Spronken, mede-eigenaar Autobedrijf Spronken
De website is eigenlijk de showroom van ons bedrijf geworden. Onze identiteit moet online overeenkomen met de ervaring die klanten beleven bij ons op locatie. Tot in het detail moet dit kloppen. Dit is goed gelukt en we horen positieve geluiden uit onze vaste klantenkring. Zelf vind ik het een goede ontwikkeling dat een groot deel van het verkoopproces tegenwoordig online plaatsvindt. Wij kunnen op deze manier optimaal communiceren met potentiële kopers door heel Nederland, waardoor ons verkoopgebied groter wordt.
De mensen die vervolgens fysiek de showroom bezoeken zijn nu ook beter op de hoogte en geïnteresseerd in een specifieke auto. Hierdoor kunnen we gelijk ingaan op de details en hebben we meer gelegenheid om advies op maat te geven. De website heeft ook geleid tot meer app downloads, waar we sinds kort mee zijn begonnen. Terwijl we hier nog nauwelijks ruchtbaarheid aan geven. Dit gaan we binnenkort wel doen, door een reclamecampagne te starten op onze social media kanalen en de lokale radiostations. De app moet de relatie met onze klanten versterken en zorgen voor kortere lijnen tussen ons het de klant.
Dit willen we doen door gerichte acties uit te voeren, zoals mensen te herinneren aan een wintercheck voordat ze op wintersport gaan. Ook willen we klanten een foto sturen wanneer er iets kapot is en vervangen moet worden. Door middel van beeldmateriaal kun je mensen beter duidelijk maken wat er precies aan de hand is. Daarnaast leggen we bij elk werkplaatsbezoek of auto verkoop uit dat we een app hebben. Vervolgens assisteren we de mensen bij het downloaden.
Wij zijn bij Autosociaal terechtgekomen omdat we ontevreden waren over onze toenmalige website. In die periode zijn we ons gaan oriënteren en hebben we gesproken met veel verschillende aanbieders. Wat ons aansprak bij Autosociaal was dat (naast de specialisatie in de autobranche) er gebruik wordt gemaakt van standaard oplossingen, maar dat de communicatie naar de klant per autobedrijf heel eigen en uniek is. Wij kunnen zo gebruik maken van onze eigen identiteit, en onze app en website blijven in doorontwikkeling doordat ze zijn aangesloten op het standaard systeem van Autosociaal.
Zo ervaren we het beste uit beide werelden! Bovendien is Autosociaal altijd op de hoogte van wat er speelt en hebben ze aan een half woord genoeg. Dit hebben we gemerkt tijdens de oplevering van onze website. In een dag werd deze ingericht bij ons op locatie. Wij waren vooraf een beetje huiverig omdat we dachten dat het veel voeten in de aarde zou hebben. Maar de dag verliep erg soepel en de begeleiding was erg prettig. We dachten dat we veel meer zelf zouden moeten doen, maar Autosociaal kon alles uit handen nemen. Topservice!
WhatsApp ons