Facebook is een handig middel om jouw autobedrijf onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Met 10,1 miljoen Nederlandse gebruikers (waarvan 6,8 miljoen dagelijks) kan een Facebook bedrijfspagina een enthousiaste klantenkring opleveren. Het is dan ook belangrijk om als autobedrijf zijnde over een goed ingerichte Facebook bedrijfspagina te beschikken. Wij geven je voorbeelden van snelle en succesvolle Facebook-berichten voor jouw bedrijf!
Met meer dan 10 miljoen gebruikers spreek je nog maar zelden iemand die geen Facebook heeft. En – eerlijk is eerlijk – we scrollen allemaal vaker door onze tijdlijn dan we eigenlijk zouden willen. Dit creëert voor jouw autobedrijf de mogelijkheid om je doelgroep op een laagdrempelige manier te bereiken en er zelfs mee te communiceren.
Helaas beperkt de inzet van Nederlandse autobedrijven op Facebook zich vaak tot het doorplaatsen van de occasionvoorraad. Terwijl de kansen juist liggen op relatiebeheer. Herken je jezelf hierin? Ben je niet overtuigd van Facebook of heb je wellicht geen idee waar je moet beginnen? Hieronder lees je wat de voordelen zijn van een Facebook bedrijfspagina en hoe je hiermee om moet gaan.
Zorg dat je jouw bedrijfspagina zo volledig mogelijk invult. Voor bezoekers die jouw bedrijfspagina voor de eerste keer bekijken moet binnen enkele seconden duidelijk zijn wie je bent en wat je doet. Dit kun je doen door een mooie beschrijving toe te voegen. Daarnaast is het verstandig om de contactgegevens van je bedrijf te vermelden. Vergeet daarbij niet om je openingstijden te tonen. Het is voor klanten erg frustrerend als Facebook onterecht zegt dat een bedrijf open is.
Verder is het belangrijk dat je bedrijfspagina visuele elementen bevat in jouw huisstijl. Dit zorgt voor herkenning. Stel daarom je logo in als profielfoto en gebruik personen op je omslagfoto. Dit maakt je bedrijfspagina persoonlijker en het zorgt voor een betrouwbaarder beeld bij je volgers.
Het is belangrijk dat je regelmatig berichten plaatst. Zorg wel dat dit zinvolle berichten zijn zodat je je volgers niet lastigvalt of mensen kwijtraakt. Omdat het lastig kan zijn om elke keer vernieuwende en interessante berichten te plaatsen, geven wij je graag een aantal opties en tips voor het posten van Facebook berichten:
Een mooi voorbeeld van goede content is de prachtige actie van Autobedrijf Lijzenga uit Damwoude. Zij maakten een betoverende video om hun app te promoten en verloten daarbij een heerlijk weekendje weg. Eric Krol, verkoper bij Autobedrijf Lijzenga, vertelt hierover: ‘We hadden al langer het idee om iets met bewegende media te doen. Video is namelijk een krachtig middel om je doelgroep te bereiken. In samenwerking met De Fryske Vlogger hebben we nu twee video’s online geplaatst. De video’s zijn met een kwinkslag gemaakt en bevatten een stukje humor. Klanten reageren hier erg positief op en bovendien is het aantal downloads van onze Autobedrijf Lijzenga app flink gestegen!’
WhatsApp ons