Je zult je wellicht afvragen: “Als mijn bedrijf toch al goed draait, heeft mijn onderneming dan echt behoefte aan een professionele website?”. Het antwoord is ongetwijfeld ja, maar wat houdt dit precies in en wat onderscheidt een goede website van een minder succesvolle?
Een website is pas echt effectief als het daadwerkelijk bijdraagt aan de vooruitgang van je onderneming. Dit kan zich vertalen in extra klanten, een verhoogde omzet of een verbeterde zichtbaarheid. Kortom, een goede website voegt waarde toe aan je bedrijf.
Verschillende factoren spelen hierbij een rol, verdergaand dan wat met het blote oog zichtbaar is. Naast een aantrekkelijke uitstraling is het essentieel dat je website presteert achter de schermen. Hierbij denken we aan de strategie, het primaire doel van je website, overtuigende teksten en goed geoptimaliseerde SEO.
Het verbeteren van je online vindbaarheid begint met SEO, oftewel Search Engine Optimization. Dit betekent in feite het optimaliseren van je website met als doel beter gevonden te worden in zoekmachines zoals Google. Als je website niet goed functioneert, kan dit ernstige gevolgen hebben voor de vindbaarheid, wat toch het voornaamste doel van je website is.
Met on-page SEO zorgen we ervoor dat de juiste informatie op de juiste plekken op je website staat, toegankelijk voor zowel Google als je bezoekers. Dit doen we om de gebruiksvriendelijkheid te maximaliseren, een cruciale factor waar Google sterk op let bij de beoordeling van websites.
Om je website vindbaar te maken, moet Google begrijpen waar je website over gaat. Het is waarschijnlijk dat er al zoekwoorden op de pagina’s van jouw website staan, maar zorg er altijd voor dat zoekwoorden aanwezig zijn in de titels en introducties van je pagina’s. Houd hierbij een natuurlijk gebruik in stand om te voorkomen dat Google je website als spam beschouwt.
Het gebruik van een responsieve website draagt opnieuw bij aan de gebruiksvriendelijkheid, wat weer gunstig is voor de SEO. Een website openen op je telefoon en geconfronteerd worden met verspringende elementen is zeer onaangenaam. Onderzoek toont aan dat meer dan de helft van het wereldwijde webverkeer afkomstig is van mobiele apparaten. Zorg ervoor dat jouw website ook op mobiele apparaten goed toegankelijk is.
Het integreren van klantreviews op je website draagt bij aan een professionele uitstraling. Reviews wekken vertrouwen op bij lezers, waaruit blijkt dat anderen tevreden waren met jouw producten of diensten. Google houdt ook rekening met reviews bij het bepalen van de SEO-ranking, waardoor klanten zorgen voor een constante stroom aan content met keywords die mogelijk nog niet op je website stonden.
Een goede website is dus niet alleen aantrekkelijk voor het oog, maar ook goed geoptimaliseerd voor zoekmachines en afgestemd op de behoeften van je doelgroep. Door deze elementen te integreren, vergroot je niet alleen de effectiviteit van je website, maar versterk je ook de online aanwezigheid en geloofwaardigheid van je onderneming.
WhatsApp ons