Hoe weet je hoeveel (potentiële) klanten er op jouw website zijn? Wat zijn ze op jouw website aan het doen? Door gebruik te maken van Google Analytics 4 krijg je inzicht in alle activiteiten op jouw website. Vanaf 1 juli 2023 worden nieuwe gegevens van jouw website alleen nog maar doorgestuurd naar Google Analytics 4. Ben jij al op de hoogte van deze veranderingen?
Wat gaat er veranderen?
Niet zoveel. Google Analytics 4 is bijna hetzelfde als de huidige Google Analytics, het is alleen in een nieuw jasje gestoken. Het biedt veel nieuwe features waar je als (auto)bedrijf op kunt inspelen.
GA4 is niet simpelweg de huidige versie van Google Analytics in een modern jasje. Het biedt veel nieuwe features en er zullen in de nabije toekomst nog veel nieuwe feature releases en updates volgen.
Met GA4 wil Google marketeers beter kunnen helpen op verschillende vlakken:
Google Analytics is gratis
Een van de grootste voordelen van het gebruiken van Google Analytics, er zitten geen kosten aan verbonden. Ondanks de gratis software kun je er net zoveel mee als betaalde varianten. Het opstellen van conversiedoelen, het koppelen aan Google Ads, in kaart brengen op welke zoekwoorden jouw bedrijf wordt gevonden én een duidelijk inzicht krijgen in jouw bezoekers.
Behaal jouw conversiedoelen
In Google Analytics kun je verschillende conversiedoelen vaststellen. Hierdoor kun je zien hoeveel bezoekers een actie hebben ondernomen op je website. Denk hierbij aan een aanvraag van een offerte, een afspraak voor een APK of het achterlaten van een recensie. De conversiedoelen worden door Google Analytics bijgehouden en registreren alle acties van de bezoekers. Meten is weten. Door de doelen te blijven meten verhoog je conversie en dit draagt bij aan het succes van je bedrijf!
WhatsApp ons