De kracht van mond-tot-mondreclame

Je hebt een mooie website, en groot klantenbestand en adverteert je auto’s op diverse platformen. Niks meer aan doen, zul je misschien denken. Toch wordt een belangrijke vorm van reclame vaak vergeten; mond-tot-mondreclame.

Aanbevelingen in het digitale tijdperk

Mond-tot-mondreclame is een natuurlijke manier waarop klanten over producten of diensten praten die ze gebruiken of hebben gebruikt. Dit gebeurt meestal via persoonlijke gesprekken of social media. Dit is ontzettend belangrijk, omdat het één van de meest effectieve en vooral ook overtuigende vormen van marketing is!

 Omdat er tegenwoordig zoveel online te vinden is, neigen mensen sneller naar het zoeken van aanbevelingen van anderen. Als bedrijf zijnde is jouw marketing natuurlijk ingericht om klanten te trekken, hierin is het logisch dat jij jezelf als beste in de omgeving bestempeld. Als een goede vriend van je een garage aanbeveelt omdat hij daar goede ervaring mee heeft, zul je hier waarschijnlijk eerder een afspraak bij inplannen dan bij een onbekende garage een kilometer verderop.

Mond-tot-mondreclame, hoe stimuleer je dit?

Eigenlijk is het heel simpel; tevreden klanten. Zorg voor een optimale dienstverlening en een optimale klantbeleving. Het belangrijkste is een goede eerste indruk, zowel online als offline. De meeste klanten zullen eerst online het nodige onderzoek doen om te bepalen bij welke garage zij hun auto voor onderhoud willen brengen. De manier waarop jij op je website communiceert met (potentiële) klanten kan dus al een grote rol spelen.

Stimuleer daarnaast ook het schrijven van een review. Hoewel bijna iedereen hier wel voor openstaat, denken de meeste tevreden klanten hier helaas niet zelf aan. Zorg dat dit duidelijk aangegeven wordt en dat het proces niet te ingewikkeld is. Op deze manier heb je niet eens de persoonlijke mond-tot-mondreclame nodig, maar volstaan de reviews ook die jij weer kunt opnemen op jouw website of in bijvoorbeeld de nieuwsbrief.

De waarde van mond-tot-mondreclame

Kortom; mond-tot-mondreclame is belangrijk omdat het vertrouwen opbouwt, authentiek overkomt, een groot bereik heeft en kostenefficiënt is. Dat is waarom ook jij moet streven naar positieve mond-tot-mondreclame door goede diensten te leveren en te zorgen voor tevreden klanten!

Klaar om jouw online aanwezigheid te optimaliseren?

Edwin Haan

Operational Manager

Marktleider in automotive online marketing in Benelux

© 2014 - 2024 Autosociaal B.V.