Uit onderzoek blijkt dat digitaal in contact staan met de klant steeds belangrijker wordt voor een goede klantbinding. Bovendien besteden mensen tegenwoordig steeds meer tijd online door en willen alles online regelen. Ook het maken van een werkplaatsafspraak. Maar hoe krijg je mensen zover om digitaal een afspraak in te plannen?
Waar vroeger mensen een simpel telefoontje pleegden voor een afspraak, gebeurt dit tegenwoordig steeds vaker online. Wist je dat 40% van de mensen tussen de 18 en 30 jaar last heeft van bel-angst? Grote kans dat een deel van jouw klanten hier ook last van heeft. Daarom is belangrijk om een digitaal alternatief te bieden, zodat mensen die zich niet prettig voelen bij een belletje toch nog contact met je kunnen opnemen over het maken van een afspraak.
Je klanten zijn tegenwoordig druk en vergeten makkelijk dat er een onderhoudsbeurt of bandenwissel ingepland moet worden. Ze zijn dus op zoek naar een snelle manier om een afspraak in te plannen, zonder dat ze hoeven te bellen. Plaats daarom een planmogelijkheid op je website. De meeste planmodules, zoals Plan-IT of CarSystems, zijn eenvoudig te integreren in je website. Zorg er wel voor dat je website mobielvriendelijk is, want gemiddeld 63% van al het internetverkeer is afkomstig van een smartphone of tablet. Wat volgens onderzoek alleen nog maar verder zal stijgen!
Naast je website is een eigen bedrijfsapp een snelle en eenvoudige oplossing. Hiermee zit je eigenlijk in de broekzak van de klant. Bovendien kun je met een app mensen persoonlijk aanspreken op bijvoorbeeld een APK-moment of onderhoudsbeurt. Het mooie aan deze optie is dat je klanten gelijk aan kunt sturen op het maken van een werkplaatsafspraak. Maar waarom is dit zo belangrijk?
Jouw klanten willen niet meer gebonden zijn aan openingstijden voor het maken van een afspraak. Misschien komt dit je bekend voor: je wilt na je werk een afspraak plannen bij de tandarts, maar ze zijn al gesloten. Dit kan ergernis en frustraties opleveren. Een klant kan hetzelfde ervaren bij jouw werkplaats. Met een online planner kan de klant zelf bepalen wanneer ze een afspraak inplannen. Door je klanten de mogelijkheid te geven om online een afspraak in te plannen verhoog je de klanttevredenheid, wat weer goed is voor je klantbinding.
WhatsApp ons