Sinds 2018 werkt Auto Nassau samen met Autosociaal, een partnerschap dat de digitale dienstverlening van het autobedrijf naar een hoger niveau heeft getild. Patrick van den Berg, eigenaar van Auto Nassau, heeft een indrukwekkende reis afgelegd in de autobranche. Al twintig jaar staat hij aan het roer van het bedrijf, dat hij in 2005 overnam van zijn oude werkgever.
Met een team van tien medewerkers, waarvan zeven monteurs, is Auto Nassau een perfect gebalanceerde organisatie die zowel verkoop als werkplaatsdiensten aanbiedt. Dit maakt het bedrijf uniek in zijn soort. “We zijn officieel Suzuki- en Daihatsu-servicedealer,” vertelt Patrick. “Op de eerste verdieping hebben we ook nog eens twintig topoccasions van Suzuki en andere merken, allemaal met fabrieksgarantie. Bij Auto Nassau ben je dus altijd aan het juiste adres.”
Patrick voegt toe: “Ook zijn we bezig om onze klanten mobiel te houden. Dat is voor ons heel belangrijk.” Deze klantgerichte aanpak vormt een rode draad in zowel de bedrijfsvoering van Auto Nassau als de samenwerking met Autosociaal.
Patrick van den Berg – eigenaar Auto Nassau
De samenwerking met Autosociaal begon dankzij Simon, een gedreven medewerker die Patrick wist te overtuigen van de voordelen van Autosociaal’s diensten. “In het begin ging het vooral over de app. Later introduceerde Simon ook de combinatie van de app met de website. Dat vond ik wel interessant.”
Patrick heeft sindsdien de app en de website van Autosociaal in gebruik genomen. Vooral de planningsmodule op de website is een groot succes. “Die wordt veel gebruikt door onze klanten,” vertelt Patrick
Autosociaal heeft recent ook een nieuwe website geleverd aan Auto Nassau, waar Patrick erg blij mee is. De nieuwe website ziet er goed uit en is echt van deze tijd.
Naast de praktische voordelen waardeert Patrick ook de betaalbaarheid en de kwaliteit van de dienstverlening van Autosociaal. “Ik vind dat Autosociaal goede dienstverlening biedt. En het is ook nog betaalbaar.”
De autobranche verandert razendsnel, en Patrick heeft daar een duidelijke visie op. “De grote bedrijven worden groter en de kleintjes blijven klein,” legt hij uit. “De middelgrote bedrijven zullen het moeilijker krijgen. Bij Auto Nassau richten we ons op onze lokale klanten. Zij neigen steeds meer naar de persoonlijke aanpak en dat is precies waar wij goed in zijn.”
WhatsApp ons